Text

Pekný deň prajem

11. 11. 2013

Marketing na fejsbúku

Ja to tak nemám rád. Ja som matematik, čo sa mám čo starať o marketing? A vôbec prečo mám facebook? A spolu už vôbec nie. Spoločnosť odo mňa vo všeobecnosti očakáva že takéto veci neviem.

No aj tak o tom občas premýšľam.

Pred týždňom som tu spravil experiment.
Pacol som sem jednoduchý obrázok, ktorý na prvý pohľad hovorí že bude vtipný, a pochopiť vtip nezaberie viac ako 5 sekúnd. Na prvý pohľad myslím, že si to všimnete lebo je jednoduchý, má tak 8 farieb, a uvedomíte si to všetko za desatinu sekundy, keď rýchlo scrollujete vašim facebookom. Niečo takto hlboké, ale vtipné keď si uvedomíte že sa snažím niečo povedať. Možno.



K tomu som pridal text, ktorý inak nezapadá do štýlu toho, čo tu píšem. Ono to pre mňa nie je moc typické aby som sa sťažoval, alebo vravel že som s niečím nepokojný. Skôr sa na takých veciach smejem, a potom občas naštvem ľudí ktorí sú naštvaní na to na čom sa smejem, a následne aj na mňa, lebo sa smejem.

Naaranžoval som to tak, aby sa ten obrázok zjavil na facebooku v newsfeede, ale tak aby neodhalil celý vtip, ale museli ste kliknúť.

Čakal som, že si blog pozrie viac ľudí.

Nečakal som však, o koľko viac ľudí. Alebo, lepšie povedané, koľko krát viac ľudí. Na facebook som link postol v pondelok napodvečer, tak ako som to spravil pár krát predtým, aby som mohol trocha lepšie porovnať.

Po troch hodinách som mal viac ako 3-násobok zobrazení oproti prvým trom hodinám predchádzajúcich prípadov, a celkovo viac ako 4-násobok zobrazení. Fakt ma to prekvapilo.

Vysvetľujem si to snahou nás všetkých vytvárať dynamickú, otvorenú, inkluzívnu a inovatívnu spoločnosť, ísť cestou globálnej excelentnosti a lokálnej relevantnosti.

Teda, chcel som povedať:


Mimochodom, tamto je jeden z cielov Stratégie inteligentnej špecializácie SK ktorý spravili na ministerstve...

----------------------

Kudos Michal Truban

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára